Pages

Monday, June 21, 2010

Salam Ukhuwwah...Salam Permulaan...

Alhamdulillah...
Kini sudah terlaksana janji saya pada diri untuk menulis...
Semuanya bermula dengan mendengar nasihat adik bongsu saya yang memberitahu saya...
Nasihatnya : " Kak long, ada 3 perkara yang Islam tuntut umatnya lakukan...Pertama, membaca...Kedua, menulis...dan Ketiga, Bangun di malam hari..."
Dalam pada kata-kata hikmahnya pada saya...di dalam hati saya menangis sendiri...
Ya Allah..begini sekalikah jahilnya diri ini? Di saat itu, saya nekad, akan menjadi Muslimah yang lebih baik di tiap ketika...menjadi Muslimah yang akan mencintai ilmu dan sentiasa memperbaiki diri ini...

Namun,tetap gembira kerana, Alhamdulillah..syukur pada Allah kerana dikurniakan adik yang sentiasa menasihati diri ini dengan penuh lemah lembut dan hikmah...sentiasa ada keluarga yang mengingatkan diri ini pada Allah...Walau saya jauh ketinggalan di belakang adik-adik sendiri..namun, saya yakin jika setiap hari saya perbaiki diri ini...InsyaAllah, suatu hari saya akan dapat mengejar adik-adik saya dan menyaingi mereka...
Itu impian saya buat masa ini, selain dari mendapat redha Allah di setiap ketika dalam setiap perkara dan menjadi isteri yang solehah...

Adik bongsu saya muda 10 tahun dari saya, dalam jurusan kedoktoran di UKM, namun ilmunya telah jauh melebihi saya...lebih-lebih lagi Ilmu nya tentang Islam..betapa segan diri ini pada adik-adik, masing-masing jurutera, pensyarah, doktor, bakal jurutera, dan bakal doktor...insyaAllah...sedangkan saya masih hanya penuntut di UiTM sahaja...

Inilah perkara yang membuat saya akhirnya sedar, umur tidak menentukan ilmu pengetahuan, jarak umur 10 tahun telah saya sia-siakan dengan ilmu dunia yang tidak ke mana-mana...Inilah dia perkara yang membuat saya ingin mengorak langkah baru dalam hidup ini...
Di mana bermulanya? Dari hati ini...
Dan sejak bila? Bermula dari diberi hidayah Allah beberapa minggu yang lalu...dan diberi ilham oleh Allah pada hari ini...untuk mencoret lakaran baru dalam hidup ini..

Ya Allah...ampunilah dosaku, dosa suamiku, dosa ibu bapaku, dosa adik beradik ku, dosa keluargaku, dosa guruku, dosa sahabatku dan dosa seluruh muslimin dan muslimat...Ampunilah kami Ya Allah...dan selamatkanlah kami umat Islam akhir zaman...

Kepada adik-adikku yang tersayang...semoga hidup kita semua diberkati Allah...terima kasih atas segala nasihat dan contoh yang kalian berikan...Barakallah huli walakum...
Kak Long sayang semua, anas,weda , jah, hamzah, sa'ra, jack dan mah...

Love,Hugs,kisses dan doa :
Kak Long

1 comments:

ME said...

aaminn...ya Allah, Engkau bimbingla kami untuk beroleh redha n rahmat-Mu di dunia n juga akhirat... setiap sesuatu ada yg lbih baik@buruk n sesungguhnya Allah itu melihat kpd usaha hamba-Nya n buknlah hasilnya, kerana sesungguhnya Allah yang menentukan segala-gala. smoga kita sume berusaha mnjadi kian baik dari hari ke hari serta trmasuk dlm glgn yg diredhai n dirahmati Allah di dunia n akhirat kelak

Post a Comment