Pages

Saturday, February 25, 2012

Aku & Kamu.. Aqal & Hati..

Malam ini..
Hati ini sepi sekali..
Namun tenangnya tak diragui..

MasyaAllah..
Sungguh Allah itu, Maha Penyayang..
Dipenuhi siang...
Disunyikan malamku...

Esok..
Entah tiba entah tidak..
Rasa hati ingin berhenti..
Tetapi tidak sama sekali..
Ya..aku kuat..sungguh kuat!
:)
Tidak lain tidak bukan kerana Allah jua yg meminjamkan kekuatanNya..

Kadang ingin sekali memekik pada dunia...
Ingin sekali menjeritkan suara memberitahu semua..
AKU JUGA MANUSIA!!
sama seperti kalian...
AKU JUGA MANUSIA!!
tak sempurna seperti kalian...
AKU JUGA MANUSIA!!
punya perasaan...

ya...aku manusia..
punya rasa..punya kekurangan...
kalian sempurna?
kalian tiada rasa?
kalian lengkap segala?

TIDAK!!
kalian juga hina...sepertiku jua..
Jika Allah buka hijab kita semua...
pasti kan tertunduk malu...
mengingati kelemahan & dosa lalu..

kalian juga cacat...kurang sepertiku..
Jika sempurna pasti tiada yang sibuk mengejar dunia..
tiada yang bertaubat nasuha..

kalian juga berperasaan...sama sepertiku..
Jika kalian hebat..
pasti kalian akan mampu membuang rasa..
pasti kalian mampu menghentikan kenangan di minda..

Tapi,
Kita semua sama...
ada dosa..ada rasa..
ada kekuatan..ada kelemahan..
ada masanya..
kita lupa..
kita tak jauh berbeza..sekuat manapun kita..
Tiada yang mungkin lari dari kenangan dan perasaan..

Tak pernahkah kalian fikirkan?
Aqal & hati itu..
Tak mampu kita kawal sepenuhnya?
Ya..itulah dia..
kerana tuan punya Aqal & Hati kita..
Adalah Allah swt..
pemilik segala Aqal & Hati manusia...

Astaghfirullah..
Ya Allah..
Kurniakan padaku iman& taqwa..
kemudilah hatiku & aqalku ke jalan yg diredhaiMu..


0 comments:

Post a Comment